Każdy kto zastanawia się nad podjęciem działań promocyjnych w internecie na pewno rozważa opcje takie jak pozycjonowanie stron www i korzystanie z kampanii Google AdWords. Oto kilka wskazówek, które ułatwią podjęcie decyzji.

Reklamy Google AdWords

Kampanie Google AdWords są idealne dla tych, którzy oczekują szybkich efektów. W tym przypadku pierwsze efekty promocji widzimy od razi po uruchomieniu kampanii. Jest to też świetna forma promocji dla tych, dla których ważna jest szybka reakcja na sezonowość lub gdy firma posiada szybko rotującą i dynamicznie zmieniającą się ofertę. Korzystne jest też to, że możemy tworzyć kampanie na dowolną ilość fraz, możemy też optymalizować kampanię w każdym momencie i zmieniać słowa kluczowe. Korzystając z reklam w sieci reklamowej możemy precyzyjnie określać grupę docelową, której mają się pojawiać reklamy. Reklamy Google AdWords umożliwiają też przebicie się z reklamą i dotarcie do użytkowników tym, którzy działają w bardzo konkurencyjnej branży. Do zalet tej formy promocji należy też możliwość precyzyjnej kontroli nad wydatkami na promocję w sieci.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który należy planować i rozpocząć z wyprzedzeniem aby uzyskać oczekiwany efekt. Konieczne jest wykonanie audytu SEO i optymalizacja strony www. Pierwsze efekty pojawiają się dopiero po kilku miesiącach współpracy. Nie jest też możliwe dokładne zaplanowanie i kontrolowanie budżetu przeznaczanego na promocję w sieci. Jednak podjęcie odpowiednich działań poprawia widoczność strony i zwiększa ruch w serwisie w długim okresie czasu. Początkowe koszty mogą być duże, ale potem przy minimalnym nakładzie finansowym można się cieszyć długofalowym efektem. Dlatego też pozycjonowanie stron www jest idealne dla firm, których w niewielkim stopniu dotyczy sezonowość, a oferta jest w miarę stała przez cały czas działalności. Często w takim przypadku koszty kampanii AdWords są wyższe niż inwestycja w pozycjonowanie.

Dobrym krokiem jest też podjęcie działań w obu kierunkach. Reklamy Google AdWords mogą wspierać naszą działalność do czasu osiągnięcia dobrych efektów pozycjonowania, mogą też pomóc w promocji sezonowych usług czy produktów albo w momencie wdrożenia nowej oferty. Jeśli mamy środki warto więc umiejętnie połączyć obie formy promocji w internecie.

Kategorie: Reklama