Stres towarzyszy nam niemal każdego dnia negatywnie wpływając na nasz komfort życia. Stres jest do tego przyczyną powstawania różnych chorób zarówno fizycznych, jak i psychicznych. Dlatego warto podjąć działania, by minimalizować skutki stresu oraz w miarę możliwości go unikać. Jednym ze sposobów jest odpowiednia dieta.

Jak pomaga dieta na stres?

Sposób odżywiania się ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego, w tym mózgu. Oczywiste więc jest, że jeśli zadbamy o układ nerwowy to zwiększymy naszą odporność na stres. Aby jednak żywienie mogło nam pomóc ważne jest zachowanie kilku prostych zasad.

Sposób jedzenia

Nie tylko to co jemy jest ważne. Liczy się też to jak jemy. Posiłki powinny być więc spożywane w spokoju i ciszy, w maksymalnym komforcie. Jedzenie w pośpiechu, w trakcie pracy, albo przed telewizorem nie wpłynie na nas korzystnie. NA posiłku trzeba się skoncentrować, dokładnie gryźć i przeżuwać, a także czerpać przyjemność ze smaków i aromatów.

Śniadanie

Dietetyk Lublin, Monika Wojteczko podkreśla, że śniadanie jest obowiązkowym posiłkiem w ciągu dnia. Poranny posiłek ustabilizuje poziom glukozy we krwi, a także zapewni źródło energii dla organizmu, w tym mózgu już od rana.

Regularne jedzenie

Dieta na stres to przede wszystkim wdrożenie zdrowych nawyków żywieniowych. Jeden z najważniejszych to spożywanie kilku posiłków w ciągu dnia, które będą małe i lekkostrawne. Najlepiej komponować je ze świeżych warzyw i owoców, a także produktów spożywczych gotowanych na parze.

Eliminacja

W diecie antystresowej ważne jest też eliminowanie pewnych produktów – alkoholu, słodyczy, ciężkostrawnych potraw, kawy. Konkretne wskazówki może nam dać dietetyk online, który podpowie też jakie produkty spożywać najczęściej aby wspomagać pracę mózgu.

Jedzenie może zarówno pozytywnie jak i negatywnie wpływać na organizm. Warto więc poznać zasady zdrowego żywienia i świadomie wybierać produkty, które spożywamy na co dzień. Dzięki temu poprawimy nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, poczujemy się lepiej i zgubimy zbędne kilogramy.

Kategorie: Żywność